Wednesday, April 27, 2011

Perbualan 1 : Konpirasi Dunia

"Apa yang dipaparkan di sini bukanlah bertujuan untuk memaksa anda untuk
mempercayai sepenuhnya terhadap apa yang ditulis dan tertulis, tetapi ia lebih
kepada mengajak anda berfikir dengan mendalam."



Pope Roman Peter II, Cantus, Benedictine Order

Pernah kah anda mendengar tentang The Last Pope, Pope Roman Peter II, Cantus,
Benidictine Order? Di sini saya ingin berkongsi cerita daripada seorang pembaca blog
rakan seperjuangan. Diharap dengan perkongsian ini sedikit sebanyak dapat
membuka mata kita semua mengenai apa sebenarnya sedang terjadi pada masa kini.
Dua minggu lepas semasa saya di New York, terjadi sebuah peristiwa yang telah
membuka minda saya ianya telah pun berlaku pada diri saya, ceritanya begini
Semasa saya dan pak cik bersiar siar di kota selepas singgah di sebuah kedai, pak cik
telah tercicir barang yang dibeli, saya hanya menunggu di dalam kereta, dijadikan
cerita saya pula terasa ingin ke tandas, Sayangnya di kawasan itu tidak terdapat
sebuah tandas sekali pun, dijadikan cerita terdapat sebuah tandas yang terletak di
dalam gereja.
Di dalam gereja saya terlihat mereka mengadakan satu upacara, terdapat orang yang
memakai jubah dan topi segitiga, tengok air muka seperti yahudi laknat abaikan
sahaja. Bila sampai di rumah pak cik saya, orang yang memakaikan jubah itu
merupakan jiran. Rumahnya terletak selang dua rumah. Dua minggu saya mengintip
pergerakan dan cuba mewujudkan hubungan komunikasi dengan pakcik ini tiada apaapa
pun yang menarik. Kelihatan hidup pakcik ini sama seperti orang biasa. Dijadikan
cerita saya memulakan perbualan dengan mengajukan sebuah topik, ikuti perbualan
kami:
2
Aku: saya ada nampak pak cik di gereja hari itu, tidak kelihatan seperti
bersembahyang, majlis itu kelihatan seperti majlis konvo pula. Majlis apa, pakcik?
Jiran: Oh!! hari tu, memang majlis konvo pun, ia adalah majlis untuk paderi baru. Yang
berjubah putih itu adalah JESUIT PRIEST
Aku: Kelihatan seperti menarik? good looking. Kelihatan terpelajar
(Jiran aku tersenyum hingga ke pipi, bagai nak ketawa tapi tak ketawa pun)
Jiran: Hurmm... orang Islam, 1000 ORANG ULAMA baru bersamaan dengan seorang
JESUIT PRIEST.
Aku: Kenapa pula pakcik menyatakan hal yang demikian?
jiran: Orang yang terpelajar, hebat, yang nama mereka di depan terdapat professor,
doktor dan sebagainya, memiliki kata-kata yang hebat penuh dengan ilmu, fakta dan
teori yang dahsyat. Hakikatnya perkara itu sebenarnya ADALAH PERBUALAN HARIAN
KAMI 700 TAHUN DAHULU. kemudian kami memikirkan bagaimana mahu
menghasilkan orang-orang seperti professor, doktor dan sebagainya.
KEBIJAKSANAAN MEREKA TIDAK AKAN LARI DARI TUJUAN KAMI, KAMI
MENGHASILKAN PELBAGAI JENIS ILMU DAN IA DIKEMBANGKAN, SELUAS MANA
PUN DIKEMBANGKAN, IA SEBENARNYA BERADA DI BAWAH RANCANGAN DAN
TUJUAN KAMI, CUMA MEREKA MELIHAT IANYA BERUBAH-RUBAH MENGIKUT
PEREDARAN ZAMAN.
saya akan menyambung perbualan ini sebentar lagi. Tujuan saya menghentikan
adalah untuk bertanya kepada kalian semua, jika ada di kalangan anda arif mengenai
kata-kata yang di lemparkan oleh jiran saya itu tadi, sila kongsi kan ia.
(jiran saya itu sebenarnya adalah seorang Bishop Roman Katolik yang mempunyai
hubung kait dengan organisasi gereja vatican di Rome.)
Mungkin ada pembaca yang masih belum mengetahui apakah itu Jesuit. Jesuit adalah
satu aliran keagamaan di dalam Gereja Roman Katolik ataupun disebut Gereja Rom.
Aliran ini pada zahirnya menjalankan misi keagamaan atas nama Jesus dan Kristian
tapi sebenarnya mempunyai agenda tertentu yang amat jahat lagi licik lebih lagi Jesuit
adalah antara pembantu yang paling penting dan besar peranannya kepada Iblis
Laknatullah dan rakan kongsinya Dajjal Laknatullah. Ini kerana Jesuit adalah antara
elemen penting dalam membangunkan plan besar New World Order yang termasuk di
3
dalamnya Freemasonry dan Zionis Antarabangsa. Artikel penuh, sila Klik Sini!
Sambungan perbualan.
Aku: Tampikan, bukankah universiti dan gereja adalah suatu institusi yang berasingan,
dan berlainan organisasi? lagi pun bagaimana pula paderi-paderi ini boleh
menyampaikan ilmu. Belum pernah lagi terlihat seorang paderi bertukar menjadi
lecturer di mana-mana universiti di seluruh pelosok dunia. Di kampung saya sendiri
Malaysia pun rasanya belum ada lagi. Yang saya tahu paderi di Malaysia kerja mereka
bersembahyang sahaja.
Jiran: Adakah kamu sedar ketika pra-kemerdekaan wilayah-wilayah jajahan Eropah
seperti di negara kamu. Pemimpin-pemimpin kamu yang memperjuangkan
kemerdekaan itu telah BELAJAR DENGAN ORANG-ORANG YANG TELAH KAMI
AJARKAN. Cuba kamu perhatikan cendekiawan, ahli falsafah, ilmuwan yang NAMA
MEREKA TERPAHAT DI DINDING-DINDING SEKOLAH apa yang telah guru-guru kamu
perkatakan ketika waktu tu?
Aku: Apa ye? yang saya ingat mereka adalah golongan-golongan terpelajar yang bijak,
mereka adalah pengasas-pengasas ilmu dan diorang menjadi seperti itu adalah kerana
sikap mereka sehingga mewujudkan perasaan ingin tahu yang sangat mendalam
dalam jiwa.
Jiran: SAYA PASTI APA YANG AWAK PERKATAKAN SEBENTAR TADI TERCETAK
DIDALAM BUKU-BUKU TEKS SEKOLAH.
Aku: betul. mana pak cik tau ni?
(Jiran ku hanya tersenyum)
Jiran: Pejuang kemerdekaan lah yang membawa nama-nama mereka supaya di
perkenalkan kepada kamu semua semenjak dari kanak-kanak lagi, ini bertujuan
supaya kamu semua mengagumi ANAK MURID KAMI.
Aku: Kenapa gereja meninggikan supaya mereka hormat kepada cendekiawancendekiawan
barat? bagaimana pula pak cik kan ahli-ahli gereja yang lain, kenapa
tidak diletakkan sahaja nama pak cik, pak cik juga yang glamour nanti.
Jiran: Tujuan kami melakukan demikian adalah untuk mengaburi mata mereka dan
kami tidak mahu mereka tahu ilmu-ilmu yang diajar di sekolah hingga ke universiti itu
adalah ilmu kami. KAMI REKA KEADAAN YANG MENAMPAKKAN ILMU ITU MUNCUL
4
SECARA SPONTAN. KAMI MAHU MEREKA RASA ILMU ITU SEOLAH-OLAH BUKAN
DATANG DARI KEBIJAKSANAAN AGAMA.
Aku: Betul juga, masa saya di bangku sekolah dahulu pun saya rasa seperti semua
orang mampu berjaya, jika wujudnya sifat ingin tahu. Semua ini telah di ajarkan oleh
cikgu-cikgu di sekolah.
Jiran: Sifat ingin tahu itu sebenarnya tidak wujud dalam diri cendekiawan barat. KAMI
YANG MERANCANG SUPAYA ANDA BERFIKIR SEPERTI ITU. Adakah manusia di dunia
ini, yang mempunyai pelbagai bilangan suku kaum dan agama mahu belajar di
sekolah-sekolah serta universiti jika mereka tahu ia adalah perancangan yang diatur
oleh gereja?.
Aku: Bunyinya kelihatan seperti gereja mempunyai kaitan dengan zaman penjajahan
Eropah ke atas seluruh dunia seperti British, Belanda, Sepanyol, Perancis dan
sebagainya, betul ke?
Jiran: BETUL.
(Maaf, aku terpaksa merahsiakan nama bishop ini, atas permintaan dia kerana kami
dah membuat satu perjanjian. Jika dia sudi mendedahkan kesemua konspirasi yang
selama ini aku tidak tahu, aku tidak akan mendedahkan kepada sesiapa pun identiti
dia, apa pun ia demi keselamatan aku juga.)
Boleh anda semua menterjemahkan kata-kata jiran jiran saya sebentar tadi.



Sebenarnya apa yang dicakapkan oleh Bishop itu adalah Protocol Of Zion No. 4 dan
Protocol Of Zion No. 9
5
Protocol Of Zion No. 4
It is for this reason that we must undermine faith, eradicate from the minds of the
Gentiles the very principles of God and Soul, and replace these conceptions by
mathematical calculations and material desires.
Protocol Of Zion No. 9
We have fooled, bemused and corrupted the youth of the 'Gentiles' by rearing them
in principles and theories whick are known to us to be false although it is that it is that
they have been inculcated.
Contoh yang paling mudah di sini. Mereka telah memperkenalkan Teori Darwin yang
bertentangan dengan agama. Insya-Allah saya akan perinci kan lagi tentang Protocol
Of Zion di masa akan datang.
Sambungan perbualan.
Aku: Pak cik, dari tadi saya dengar pak cik perkatakan “kami yang rancang itu, kami
yang rancang ini” buktikan kepada saya mengenai fakta yang pak cik perkatakan
sebentar tadi bahawa semua universiti atau institusi pengajian tinggi adalah milik
gereja, jika sekadar berkata-kata semua orang mampu melakukannya.
(Pertanyaan aku sedikit pun tidak mencabar kredibiliti dan perasaan jiran ku. Malah
raut wajahnya tidak menampakkan rasa digugat dan tergugat, tetapi sebaliknya
memandang tepat pada wajah ku ini dengan seraut perasaan kasihan. Aku pula yang
tercabar dengan provokasi ini.)
Jiran: Ada pada satu hari di sebuah dewan di mana terdapat ramai orang yang hadir,
dari pemimpin teratas, orang-orang kenamaan hinggalah ibu bapa dan kawan-kawan.
Kehadiran mereka semua adalah demi mengucapkan Tahniah, berkongsi
kegembiraan, kesyukuran kerana mendapat Segulung ijazah. Mereka bergambar
kenang-kenangan, sambil memegang ijazah dan Bunga di dada, melontar topi di awan
dengan teriakan puas.
Aku: Jadinya, kenapa?
Jiran: JUBAH YANG MEREKA PAKAI ITU ADALAH PAKAIAN KAMI. Seluruh dunia telah
mengenakan jubah kami dengan perasaan mereka begitu syahdu dan penuh rasa
bangga. MEREKA TELAH JADI WARIS KAMI TANPA KAMI PERLU WUJUD DI HADAPAN
MEREKA. Malah MEREKA BEREBUT-REBUT MELAYAKKAN DIRI KE MAJLIS ITU.
6
(Jauh di benak hatiku mengakui bahawa kita sedang diperbodoh-bodohkan oleh
mereka. Kelihatan design jubah itu memang serupa dengan jubah mereka, hanya
terdapat sedikit gubahan pada jubah yang kita kenakan bagi menyesuaikan dengan
keadaan dan majlis itu.)
Aku: Jika begitu semasa saya grad nanti, saya tidak akan mengenakan jubah itu.
(walaupun begitu ia masih tidak akan dapat mengubah apa-apa pun, ia tetap sama
kerana kita juga mempelajari ilmu mereka.)
Jiran: Jika mampu, silakan. INI KERANA SETIAP SEORANG YANG MENENTANG
PEMAKAIAN JUBAH INI NISBAH AKAN ADA 1000 LAGI YANG AKN MEMAKAI JUBAH
NI, MEREKA YANG MENGIDAMKAN MAJLIS INILAH YANG AKAN
MEMPERTAHAHANKAN PEMAKAIAN JUBAH ITU SENDIRI. Kami tidak perlu risau dan
membuat apa-apa pun.
(Aku cuba menyangkal)
Aku: Gereja juga yang akan rugi kerana akan lahir lebih banyak orang Islam yang
pandai dan boleh bersaing dengan kamu.
Jiran: SUDAH LAMA KAMI MENANTI ORANG ISLAM BERKATA SEPERTI ITU. BUKAN
MUDAH, BERATUS-RATUS TAHUN KAMI MENGUSAHAKAN DAN KINI HASILNYA
SEMAKIN RAMAI ORANG ISLAM MEMAKAI JUBAH KAMI DAN SEMAKIN BANYAKLAH
TERLUCUTNYA JUBAH MUHAMMAD S.A.W.
Aku: Saya rasa pak cik silap ini kerana semakin banyak institusi pengajian Islam
diwujudkan di dunia ini, Terdapat berpuluh-puluh universiti Islam di kampung saya.
Jiran: Sayangnya awak tertinggal suatu ayat. DAN ISLAM YANG UMATNYA SEMAKIN
HANCUR. Saya juga terlupa ingin bertanya kepada awak mengenai suatu perkara?
Aku: Apa dia?
Jiran: SEKIRANYA ILMU YANG KAMI LEPASKAN DARI DIRI KAMI ITU SUATU
KEBAIKAN, MENGAPA TIDAK KAMI AJARKAN KEPADA KAUM KAMI SAHAJA DAN
MEMBIARKAN KAMU MENTADBIR WILAYAH SENDIRI MENGIKUT KESUKAAN KAMU
SELEPAS DIBERIKAN KEMERDEKAAN?
(Beristighfar panjang bila soalan yang membunuh ini diajukan, terkedu buat seketika,
7
aku terdiam seribu bahasa)
Jiran: Soalan itu tidak perlu dijawab kerana LIDAH KAMU DAN HURUF-HURUFNYA
TIDAK LAYAK SEBAGAI JAWAPANNYA.
(Jiran ku hanya tersenyum sambil mengurut-urut bahu ku, agar aku bertenang.)
|Bishop ini hidupnya sangat sederhana, kelihatan seperti orang kampung dan tidak
ternama akan tetapi dia sebenarnya memegang banyak rahsia. Amat berbeza pula
dengan golongan freemason dan illuminati yang hidup berkuasa serta mewah.
Adakah penampilan berkuasa dan mewah ini bertujuan mengaburi mata kita semua,
agar kita semua tidak akan menyangka bahawa paderi-paderi jesuit ini sebenarnya
perancang?. Manakala Bishop sebagai penasihat dan ketua? Sebuah persoalan yang
aku pendamkan demi keselamatan diri. Ada sesiapa yang mampu memperjelaskan
kebanyakan kata-kata jiran ku ini yang sering berkias-kias?









Pernahlah kita terfikir tentang semua ini? Atau kita hanya mengikut sahaja yang
dilakukan oleh orang lain tanpa sedikit pun menyedarinya. Rasulullah S.A.W. pernah
bersabda:
“Man tasyabbaha bi qaumin fahua minhum”.
Bermaksud: Barang siapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka seseorang itu terdiri
dari kalangan mereka iaitu kaum berkenaan).
Jiran: saya sangat gembira dengan cara orang Islam memahami isi kandungan ALQURAN.
Mereka membaca dengan suara yang merdu, kemudian MENDAPAT
PENGHARGAAN. Manakala kami tidak pernah pula memberikan pingat kepada
PEMBACA INJIL.
Aku: Pak cik, betul ke paderi-paderi Jesuit dan bishop pernah membaca AL-QURAN
dan mereka menghafaz nya? Saya ada pernah mendengar bahawa gereja ada
mengkaji isi kandungan Al-Quran. Akan tetapi adakah ia sama seperti orang Islam kini
mengkaji Al-Quran? Mana mungkin sama mesti berbeza.
(jiran hanya senyum dan menganggukkan kepala sahaja dan termenung jauh)
9
Jiran: Pertama kali kami BERKENALAN DENGAN AL-QURAN ADALAH SELEPAS
MUHAMAD S.A.W DIAMBIL OLEH TUHANNYA DAN KAMI MEMBACA DENGAN
TELINGA, SELEPAS SALEHHUDIN AL-AYUBI MATI KAMI MEMBACA DENGAN MATA,
LIDAH, HIDUNG, TANGAN, KAKI DAN KULIT.
KAMI BUKA HALAMAN PERTAMA,KAMI BACA KEMUDIAN KAMI SAMPAIKAN KEPADA
DUNIA DAN HASILKANNYA..
KEMUDIAN KAMI BUKA HALAMAN KEDUA, KAMI BACA. KEMUDIAN KAMI BERKATA
“OH, MACAM INI RUPANYA KEHIDUPAN MANUSIA DICIPTAKAN TUHAN. KITA PERLU
LAKUKAN SESUATU “KAMI SAMPAIKAN KEPADA DUNIA DAN HASILKANYA..
KEMUDIAN KAMI BUKA HALAMAN KETIGA,KAMI BACA. KEMUDIAN KAMI BERKATA “
ALAMAK, TUHAN BUAT BEGINI PULAK!! KITA TIDAK BOLEH MEMBIARKAN IA, KITA
MESTI BUAT SESUATU” KAMI SAMPAIKAN KEPADA DUNIA DAN HASILKANYA..
DAN BEGITULAH SEHINGGA HALAMAN TERAKHIR DAN SIAPAKAH KAMU ORANG
ISLAM PADA HARI INI?
KAMU MELIHAT DUNIA YANG KAMI HASILKAN TADI KEMUDIAN KAMU DATANG
KEPADA AL -QURAN, KEMUDIAN KAMU BERKATA “ APAKAH AYAT YANG AKAN AKU
GUNAKAN DAN TAMPAL BILA AKU BERHUJAH DI DEPAN ORANG NANTI? AYAT INI
SESUAI KOT”
KAMU DATANG KEPADA DUNIA KEMUDIAN BERKATA “LIHAT DUNIA TELAH BERLAKU
SEPERTI INI DAN SEPERTI ITU, CUBA RUJUK AYAT INI, AYAT ITU, HADIS INI DANHADIS
ITU..”
KEMUDIAN KAMU DENGAN BANGGA BERKATA “ INILAH JANJI TUHAN YANG AYAT ALQURAN
DIJAMIN TIDAK AKAN BERUBAH”
PADAHAL KAMI SENGAJA MEMBIARKAN TULISAN-TULISAN PADA KERTAS ITU KEKAL,
KEMUDIAN KAMI BERPURA-PURA HENDAK MENGUBAH TULISAN DAN BERPURAPURA
GAGAL SUPAYA KAMU BERKATA “INILAH JANJI TUHAN YANG AYAT AL-QURAN
DIJAMIN TIDAK AKAN BERUBAH”
SUNGGUH BIJAKSANA ORANG ISLAM. JANJI TUHAN DISANGKANYA TULISAN-TULISAN.
MEMBUATKAN RAJA MEREKA BERKUASA KE ATAS AGAMA DAN ADAT SAHAJA TELAH
MENYEBABKAN RAKYATNYA BERHARAP PADA DAKWAT DAN PENA DAN HARI INI
MEREKA BERLAGA, DAKWAT SIAPA LAGI PEKAT, PENA SIAPA LAGI BERKILAT.
TERAMAT BESARLAH JASA ZAMAN PENJAJAHAN KEPADA TUANNYA. YANG TERAMAT
10
MULIA PAUS.
Aku: Betul kea pa yang pakcik cakapkan?. Kalau orang-orang pak cik tidak mengubah
tulisan pun, orang-orang kami al-hafiz dan al-hafizah sememangnya dah menghafaz
sepenuhnya AL-QURAN dan terjemahanya, bagaimana pula yang ini pun bukan janji
TUHAN ke?
Jiran: HAFAZAN MEREKA HANYALAH TULISAN-TULISAN. Apabila kamu bertanya
mengenai AL-QURAN kepada mereka, INGATAN MEREKA AKAN KEMBALI MENJADI
TULISAN SEMULA.
(jiran ku kelihatan hampir ketawa, tetapi dia tutup mulut dengan tangannya, dengus
hidungnya dan matanya berlinang hampir menggugurkan air mata. Ia merasakan
kebodohan umat Islam betul-betul menggelikan hatinya dan aku terasa sangat malu
apabila dia menunjukkan reaksi begini)
Jiran: Maafkan saya, tapi kalau kamu mahu lihat kebenarannya. pergilah uji mereka
Aku: Sebentar tadi pak cik ada mengatakan membaca AL-QURAN selepas salahudin al
ayubi mati(wafat) dan gaya pak cik bercakap “BERKENALAN DENGAN AL-QURAN
selepas MUHAMMAD S.A.W DI AMBIL TUHANNYA” Kelihatannya seolah-olah orang
pak cik sangat hampir dengan peristiwa itu. Maaf saya kurang jelas boleh pakcik
tolong terangkan?
Jiran: TERAMATLAH SUKAR UNTUK MENGETAHUI RAHSIA AL-QURAN TANPA
MUHAMAD S.A.W,KAMI SEMPAT BELAJAR DENGAN MEMERHATIKAN KAWANKAWANYA
SAHAJA, MEREKA BEGITU SIBUK MENAWAN DUNIA. HAMPIR SUKU BUMI
DI BAWAH KAKI ISLAM.
WAKTU ITU KAMI MASIH DI PADANG PASIR, HAMPIR TIADA TANAH LAGI UNTUK KAMI
BERDIRI, KERANA TERLALU SIBUK BERPERANG, MEREKA TELAH CUAI, KAMI
MEMBAWA DIRI SEHELAI SEPINGGANG MENIGGALKAN TANAH YANG KAMI CINTAI.
LALU KAMI MENEMUI SUATU BUMI YANG TIDAK PERNAH KAMI BAYANGKAN
SEBELUM INI, BUMI YANG SUBUR DENGAN TUMBUHAN, SUNGAI YANG MENGALIR
DERAS DAN SANGAT SEJUK DAN ADA BENDA PUTIH TURUN DARI LANGIT (SALJI)
KAMI MENEMUI SEBUAH KAUM YANG SAMA KULIT DAN WAJAHNYA SEAKAN-AKAN
KAMI DAN KAMI SEPERTI PERNAH MELIHAT MEREKA DULU, TETAPI KAMI TERLUPA
DAN ALANGKAH TERKEJUTNYA KAMI KAUM ITU ADALAH KAUM YANG MENYEMBAH
ISA!. YA, ISA YG KAMI BUNUH DAHULU!
11
Aku: Jika begitu apa pula kaitannya dengan salehuddin Al-Ayubi pula?
Jiran: KAMI TELAH MEMBINA KEHIDUPAN DAN BERKELUARGA DI SANA, DAN KAMI
TELAH KEMBALI DUDUK DI GEREJA. TETAPI ADA DI ANTARA KAMI, TELAH
MELAKUKAN KESILAPAN BESAR. KAMI TIDAK TAHU BAGAIMANA KESATRIA ISLAM
MENDAPAT TAHU DE MOLAY SEBENARYA TIDAK MENYEMBAH ISA! JIKA BEGINI
SALEHDUDIN AL AYUBI TIDAK AKAN BENARKAN SETITIS PUN AIR MANI KAMI TUMPAH
KE ATAS BUMI MAKA HABISLAH TAMAT RIWAYAT KAMI SEMUA! KAMI BERSUSAHA
MENYELAMATKAN DIRI BERMATI-MATIAN DARI ATAS SALEHUDDIN AL AYUBI.
Aku: Jika begitu bagaimana pula pakcik menyatakan AL-QURAN dibaca dengan mata,
lidah, hidung, tangan, kaki dan kulit bagaimana pula dengan penyataan itu?
(jiran hanya menganggukkan kepala dan tersenyum puas. seperti ada sesuatu
kejayaan besar)
Jiran: YA, PENYEMBAH ISA TELAH KAMI TAWAN, SALEHUDDIN - AL AYUBI TELAH KAMI
TEWASKAN MAKA SEKARANG INI KAMI PERLU BERTINDAK UNTUK MENGURUSKAN
AL-QURAN PULA.
KAMI TELAH MELAKSANAKAN PENGUBAHAN AL-QURAN SATU PERSATU MENGIKUT
GILIRAN IA DIBERI KEPADA MUHAMMAD S.A.W, DARI SATU AYAT KEPADA AYAT, DARI
SATU SURAH KEPADA SURAH YANG SETERUSNYA SEHINGGALAH WAHYU TERAKHIR
YANG TURUN KEPADA MUHAMMAD S.A.W.
HAMPIR 500 TAHUN KAMI BERUSAHA UNTUK MENGOLAH AL-QURAN SEHINGGA
KEPADA WAHYU KEDUA TERAKHIR. IA TELAH DILAKSANAKAN DENGAN BAIK DAN
YANG PALING SUKAR IALAH SEMASA MENGOLAH WAHYU TERAKHIR KAMI TERPAKSA
MENGERAH KUDRAT KAMI SEADANYA.
Apa yang saya faham di sini mengenai perbualan mereka ialah, mereka mengubah Al-
Quran bukan pada isinya kerana janji Allah s.w.t bahawa Dia akan memelihara Al-
Quran hingga hari kiamat seperti dalam firmanya:
Sesungguhnya Kamilah yang menurunkan Al-Quran, dan Kamilah yang memelihara
dan menjaganya.
|Qs. Al-Hijr: 9|
Katakanlah (wahai Muhammad): “Sesungguhnya jika sekalian manusia dan jin
berhimpun dengan tujuan hendak membuat dan mendatangkan sebanding dengan
12
Al-Quran ini, mereka tidak akan dapat membuat dan mendatangkan yang sebanding
dengannya, walaupun mereka bantu-membantu sesama sendiri”.
|Qs. Al-Israa`: 88|
Akan tetapi mereka mengubah Al-Quran dengan cara mengeksplotasinya ayatayatnya.
Contoh yang boleh kita lihat jelas mengenai batasan pergaulan. Hari ini kita
lihat sendiri betapa bebasnya muda-mudi kita bergaul tanpa batasan, walhal dalam Al
Quran memberi banyak panduan mengenai batasan pergaulan, mereka telah berjaya
mendominasi ayat Al-Quran sedikit demi sedikit dan mereka menanti saat kejatuhan
umat Islam.
Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya
mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan
memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka;
sesungguhnya Allah Amat Mendalam Pengetahuannya tentang apa yang mereka
kerjakan.
|Qs. An-Nur:31|
Aku: Bagaimana boleh ada yang pertama, yang kedua terakhir, kemudian yang
terakhir. Mengapa orang-orang pak cik tidak melakukan sekali gus?
Jiran; KEJAYAAN DALAM MENGOLAH SEMUA WAHYU BERGANTUNG KEPADA
KEBERHASILAN WAHYU TERAKHIR. JIKA WAHYU TERAKHIR GAGAL MAKA LAHIRLAH
SEORANG LAGI MUHAMMAD S.A.W
Aku: Apakah wahyu terakhir itu? sampai orang-orang pak cik rasa ia seolah-olah
menentukan, hidup atau mati gereja?
(saya tidak berasa bahawa jiran saya akan sanggup mengucapkan ayat-ayat suci ALQURAN
dengan lidah sendiri, ia bertentangan dengan status dirinya. Akan tetapi
jangkaan saya meleset, saya amat terkejut)
Jiran: “Hai orang-orang yang beriman, bertakwa lah kepada Allah dan tinggalkan sisa
riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman. Dan peliharalah diri
mu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan
kepada Allah. Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap
apa yang telah dikerjakannya, sedang mereka sedikit pun tidak dianiaya (dirugikan)
|Al-Baqarah: 278-281|
MELAKSANAKAN WAHYU TERAKHIR AKAN MENYEBABKAN GEREJA KELIHATAN
SANGAT BERKUASA, INI MENYEBABKAN IA AMAT BERBAHAYA JIKA ADA ORANG
13
MENYEDARINYA. OLEH ITU KAMI TELAH MELAHIRKAN SEBUAH KAUM YANG AKAN
TUNDUK DIBAWAH GENGGAMAN KAMI. MESYUARAT ITU DIHADIRI BERIBU- RIBU
ORANG ANAK MURID KAMI.
KETIKA ITU PAUS TELAH MEMUTUSKAN UNTUK MENYERAHKAN AMANAH YANG
TERAMAT BESAR INI AGAR KAMI BOLEH TIDUR SEHINGGALAH MUHAMMAD S.A.W
KEMBALI SEMULA.
DI ANTARA ANAK MURID KAMI YANG TELAH MENYAHUT “SERAHKAN SAJA HAL ITU
KEPADA SAYA,DAN SAYA TIDAK PEDULI BAGAIMANA IA AKAN DILAKSANAKAN” KAMI
TELAH TURUNKAN KESEMUA ILMU AL-QURAN KEPADA MEREKA.
Aku: Siapakah orang yang berani menyahut amanah itu? mesti mereka adalah bukan
calang-calang orang.
Jiran: Ya, dia telah dididik dengan sempurna, dia bernama. MAYOR ROTHSCHILD.
KAMI MENYERAHKAN |SURAH AL-BAQARAH : (278-281) |KEPADANYA UNTUK
DILAKSANAKAN.
Aku: Apakah kelebihan dia? mengapa lebihnya dia dari anak - anak murid yang lain.
Jiran: BERSAMANYA KAMI MENGARAHKAN JESUIT MEMBERI PEDOMAN. KAMI
GELARKAN DIA “THE GUARDIAN OF THE VATICAN TREASURY”. SUDAH HAMPIR 300
TAHUN IA BERLAKU, SEDIKIT TAHUN LAGI UNTUK MERASA KEBERHASILANNYA.
Aku: Saya ingin mengajukan sebuah soalan, tetapi soalan ini akan memperlihatkan
pakcik seperti orang bodoh, tak mengapa?
Jiran: Tak mengapa, sila ajukan soalannya kerana dari awal kita berbual, orang Islam
telah kelihatan bodoh.
Aku; KENAPA PAK CIK BEGITU MUDAH MENCERITAKAN KEPADA SAYA, KALAU PAUS
TAHU MACAM MANA, KALAU SAYA MENYEBARKAN MENGENAI PERKARA INI DI
SELURUH DUNIA PAKCIK JUGA YANG AKAN MENDAPAT SUSAH NANTI.
Jiran: SAYA TIDAK PERLU UNTUK MENIIPU AWAK. WALAUPUN AWAK MENYEBARKAN
KEPADA SELURUH DUNIA SEKALI PUN. UMAT ISLAM TIDAK AKAN MAMPU UNTUK
MELAKUKAN APA-APA PUN. MELAINKAN JIKA AWAK ADALAH KAWAN - KAWAN
MUHAMMAD S.A.W, NESCAYA SEKARANG JUGA KAMI AKAN BUNUH.
Sedikit sebanyak perbualan tadi telah membuka minda, Rothschid sebuah nama besar
14
yang disebut-sebutkan oleh jiran ku ini bukan calang-calang orang. Mari kita lihat
siapakah Rothchid dan apa perkaitan dengan misi yang dipikul olehnya dalam
mengeksploitasi Surah Al-Baqarah Ayat |278-281|ini
Jika dilihat dari perbualan di atas, mereka telah memilih Rotchild untuk melaksanakan
misi mengeksploitasi Surah Al-Baqarah 278-281 bagaimanakah ia dilaksanakan?
Wahai orang-orang yang beriman! Berfatwalah kamu kepada Allah dan tinggalkan lah
(jangan menuntut lagi) saki baki riba (yang masih ada pada orang yang berhutang) itu,
jika benar kamu orang- orang yang beriman. Oleh itu, kalau kamu tidak juga
melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan
adanya peperangan dari Allah dan Rasulnya, (akibatnya kamu tidak menemui
selamat). Dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok
asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa,
dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa.
Dan jika orang yang berhutang itu sedang mengalami kesempitan hidup, maka berilah
tempoh sehingga ia lapang hidupnya dan (sebaliknya) bahawa kamu sedekahkan
hutang itu (kepadanya) adalah lebih baik untuk kamu, kalau kamu mengetahui
(pahalanya yang besar yang kamu akan dapati kelak).
Dan peliharalah diri kamu dari huru-hara hari (kiamat) yang padanya kamu akan
dikembalikan kepada Allah. Kemudian akan disempurnakan balasan tiap-tiap seorang
menurut apa yang telah diusahakannya, sedang mereka tidak dikurangkan balasannya
sedikit pun.
|Al-Baqarah 278-281|

Bersambung ..

No comments:

Post a Comment