Monday, May 10, 2010

Salam Pengenalan



Assalamualaikum.

Salam perkenalan dari saya buat pembaca blog saya. Saya terpanggil untuk berkongsi pendapat dan kefahaman saya mengenai sesuatu perkara yang melibatkan dunia dan akhirat.Setelah 15 tahun menempuhi perjalanan bermula dari akil baligh sehinggalah sekarang. Dari akal saya mula dikuasai oleh gerakan dunia sehinggalah akal saya mula ragu-ragu dan tidak dapat membezakan yang mana kejahatan dan kebenaran.

Alhamdullillah,saya masih dipayungi hidayah Allah (S.W.T). Jatuh bangun hidup saya adalah dari ketetapan Allah.Secara tidak sedar, saya mula memahami sedikit demi sedikit tentang hakikat kehidupan. Saya mula nampak akan propaganda dunia tetapi saya tidak boleh menidakkan dan membenarkan apa yang terfikir di minda saya. Mungkin minda saya mula dikuasai oleh Israelliyat. Mitos dan Dongeng kadang-kadang ada benarnya juga. Mitos dan Dongeng kadang-kadang ada penipuannya,begitu juga dengan Sejarah.

Kita kenal dan belajar melalui sejarah dan pengalaman.Jika manusia kenal hidup mereka melalui sejarah dan pengalaman,di situlah manusia mula berfikir tentang sesuatu perkara yang tidak dapat menandingi akal-akal yang lain. Ingat,melalui sejarah juga Minda kita boleh dikuasai.

Saya tahu,pembaca tidak dapat memahami huraian yang cuba saya sampaikan sekarang. InsyaAllah,suatu hari pembaca dapat memahaminya sedikit demi sedikit.Ingatlah, dunia ini hanyalah tempat untuk kita menempa ke syurga. Pembawa kita ke Neraka adalah Syaitan. Jadi berhati-hatilah dengan orang yang bersekongkol dengan Syaitan.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment