Wednesday, December 29, 2010

Doktrin Freemason ke dalam Melayu




Cuba kau tanya Faisal Tehrani
apa maksud syiah imamiah
nanti keluar istilah
perpaduan sesama Islam
cuba kau tanya Karpal Singh
apa maksud derhaka
perlahan-lahan dia menyebut
"Malaysian Malaysia"


Tanya pada Dr. Mahathir
kenapa keluar dari Umno
jangan pula keluar istilah
realpolitik
ini bukan mainan jargon-jargon
ini masa depan bangsa
apa Faisal Tehrani kata?
Bahasa Politik
siapa Machiavelli?
siapa Emmanuel Kant?
Mereka tidak faham apa itu
Dilema Melayu
ini bahasa politik
universalnya adalah
mengisi perut sendiri








-esastera-







Dalam artikel "Hikayat Tiga Mason Melayu",setiap watak telah diberikan gelaran-gelaran yang jelik,dan semua ini diambil dari suara-suara politik.Gelaran-gelaran ini diberi oleh pembenci Dr. Mahathir,pembenci Anwar Ibrahim dan pembenci Tuan Guru Nik Aziz.




Setiap watak juga telah diberikan pandangan dari kaca mata 'Dajjal The Antichrist',bagaimana untuk memerangkap tokoh-tokoh ini.Pandangan yang diberikan adalah berdasarkan modus operandi yang biasanya diterapkan oleh golongan Elit kepada para pemimpin dunia termasuk tokoh-tokoh agama.


Setiap watak juga diberikan pandangan dari kacamata penganalisis konspirasi.Pandangan yang diberikan adalah berdasarkan pemerhatian semasa dalam politik Malaysia digabungkan dengan ciri-ciri yang bersesuaian dalam pengajian Teori Konspirasi khasnya berkaitan NWO dan The Elite.


Lihat,kami tidak mengatakan mereka benar-benar Mason.Kami memahami bahawa struktur artikel ini agak berat dan kompleks bukannya seperti artikel gosip di dalam Mangga atau URTV.Sebab itu dinasihatkan supaya baca sampai habis.Kami cuma ingin anda berfikir sejenak apakah benar fitnah yang ditaburkan kepada mereka,dan jika benar...apa tindakan kita.


Ada di antara para pembaca yang melenting apabila membaca artikel itu.Mereka telah mengatakan kami menuduh tokoh-tokoh kesayangan mereka sebagai Mason.Lucunya,ada yang seperti mahu percaya,bahawa ketiga-tiganya adalah Mason.Keliru,inilah kesimpulan yang boleh diletakkan.Namun begitu,kesalahan juga wajar diletakkan di bahu kami,kerana kekurangan kami dalam membuat sesuatu artikel menyebabkan ia kurang difahami.Tetapi kami telah membuat penafian di akhir artikel.


Berdasarkan pemerhatian kami,sebahagian besar orang Islam khasnya umat Melayu masih terperangkap di dalam politik sempit kepartian.Umumnya,para pemimpin mereka masih terperangkap di dalam politik 'mengisi perut sendiri'.Para penyokong mereka pula terpukau dengan ideologi kepartian yang jumud dan sempit.Apabila terperangkap di dalam politik kepartian,mereka memandang seolah-olah parti mereka maksum;tanpa ada kesalahan,tidak boleh diusik,disinggung apatah lagi diterajang.Inilah yang berlaku kepada Pas dan Umno.




Kami ingin membawa anda keluar dari kepompong politik sempit kepartian.Dari dunia ribut di dalam secangkir cawan.Politik kekampung-kampungan.Kami ingin membawa anda kepada dunia politik yang sebenar.Dunia politik yang mengawal politik sempit kepartian tadi kecuali orang-orang yang bertakwa.Keluar dari tafsiran jumud demokrasi yang merimaskan,kepada politik yang lebih besar.

Ada kuasa yang memporak-peranda politik kita. Sehingga kita tidak tahu yang mana benar dan yang mana salah.

No comments:

Post a Comment